نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2798
-
الف
+

مولوی سروری: ضرورت افتتاح کانالی مانند آی فیلم2 احساس می شد

عالم اهل سنت افغانستان گفت: این ضرورت وجود داشت که یک رسانه مشترک فارسی زبان مانند «آی فیلم2» ایجاد شود.

کانال تلویزیون فارسی زبان آی فیلم ۲ در آستانه نوروز( 26 حوت / اسفند 1396)  به عنوان نماد اشتراک فرهنگی و آیینی ملت های ایران، افغانستان و تاجیکستان، افتتاح شد.

در این مراسم «داکتر علی عسگری» رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، «پیمان جبلی» معاونت برون مرزی صدا و سیمای ایران، « مهدی مجتهد» مدیر شبکه آی فیلم، «ناصر حجازی فر» مدیر تلویزیون آی فیلم2 و شماری از فعالان فرهنگی و هنرمندان افغانستانی حضور داشتند.

 «مولوی سروری» ازعالمان اهل سنت افغانستان یکی از مهمانان این مراسم در گفت و گو با خبرنگار آی فیلم2  ضمن ابراز خرسندی از افتتاح کانال تلویزیونی آی فیلم 2 ، اظهار داشت: افتتاح کانال تلویزیونی آی فیلم 2 ، یک اتفاق میمون و مبارک است و با عنایت به بافت فارسی زبان منطقه خصوصا افغانستان این ضرورت وجود داشت که یک رسانه مشترک فارسی ایجاد شود.

مولوی سروری با اشاره به فرهنگ مشترک کشورهای ایران، افغانستان و تاجیکستان، تاکید کرد: کشورهای فارسی زبان اگرچه به بخش فارسی ایرانی، دری و تاجیکی تقسیم شده اند اما رجوع به گذشته و مبداء مشترک این کشورها یک ضرورت است و افتتاح آی فیلم 2 می تواند در برجسته سازی مشترکات فرهنگی نقش به سزایی را ایفا نماید.

این عالم دینی در گفتگو با خبرنگار آی فیلم 2، گفت: بافت مردمی کشور افغانستان سنتی است و بر نهاد خانواده تاکید دارد. از این رو امیدوارم شبکه آی فیلم 2 که بر خانواده محوری و رسانه پاک تاکید دارد ، بسیار موفق عمل کند.

عضو شورای علمای افغانستان تهاجم فرهنگی را یک خطر بزرگ برای جوامع اسلامی خواند و گفت: اکنون دشمنان فرهنگ و اعتقادات ما با بالاترین امکانات جوانان ما را هدف قرار داده اند و حتی به مساجد نیز رسوخ کرده اند .

وی در پایان تاکید کرد : ما باید تکنالوژی روز را به خدمت بگیریم و در راستای نهادینه سازی ارزش ها خصوصا ارزش های اخلاقی و خانواده همت بگماریم.

ح ح/ ن ذ

نظر شما
ارسال نظر